e)Růst koncentrace
• e)růst koncentrace – rušení malých provozovennahrazuje se velkými
• f)stále funguje efekt tzv. dobré adresy–.např:v Praze, kde projde nejvíce lidí; podobný efekt na internetu–.co nejsrozumitelnější adresa
Oblasti služeb
Zahraniční obchod – specifická forma služeb
• velkým obratem zahr, obchodu se vyznačují malé vyspělé státy Evropyúzký vnitřní trh, nekompletní přírodní zdroje, orientace hospodářství na účast ve svět. ekon. vztazích (Švýcarsko exportuje 90-95% hodinek, léčiv)
• struktura ovlivněna vyspělostí ekonomiky
• zahraniční obchod svým rozsahem a strukturou dokumentuje efektivnost a úroveň hospodářských zemí
• u nás velký vliv zahraniční spotřební řetězce–.supermarkety, hypermarkety, které začínají likvidovat menší provozovny v menších městech
Rekreace – uspokojení volného času
• přírodní, kulturní aktivity
• blízko větších měst nebo v oblastech se speciálními přírodními hodnotami